20/5/08

MOLTA GENT EM DIU ARA ÉS EL TEU MOMENT, PER MI NO HI HA MOMENTS.MÒNICA TERRIBAS periodista

Ara sí estic preocupada!
Aquest dilluns i dimarts he rebut noticies que em preocupen,m’explico, és veritat que fa molts mesos que hi ha diferents debats de si tenim recessió, de si hi ha crisis, però anàvem parlant sempre de construcció. Sóc conscient que la construcció porta molts sectors a qui indirectament afectaria una profunda crisis, però si em dic la veritat a mi mateixa , fins ara en aquest sector de la construcció a qui afectava la recessió era sobretot a immobiliàries, grans constructores .. el que jo en dic els empresaris de diner fàcil, gent que ha especulat, ha comprat i ha venut, que ha millorat el seu estatus a partir del treball dels altres i de mirar i jugar a borsa.
Però avui és diferent , entre ahir i avui m’han informat de 5 empreses d’indústries de les nostres comarques que tenen greus dificultats, unes faran un ERO i altres tanquen. Alguna ja ha saltat
als mitjans de comunicació i les altres ho faran en pocs dies.
Em preocupa escoltar a un empresari dir que no pot aguantar més i em preocupa per les més de 200 persones que queden sense feina després d’haver estat a la fàbrica 30 anys i no saber fer res més que el treball del torn i de la màquina que manejaven, o bé quan em plantegen com fem un ERO traient un 20% de la plantilla, d’una plantilla jove on les prejubilacions seran difícils.
Això sí em preocupa!!! Les nostres comarques necessiten viure de molt més que el totxo i el turisme. Les nostres comarques necessiten el valor afegit d’una indústria competitiva i socialment responsable.
En la construcció es busquen mesures, que hi puc estar més d’acord o menys: avançar en la construcció de carreteres públiques, avançar el pla nacional de l’habitatge, fer habitatges concertats, però i en la industria què farem?
Ens calen mesures per reconvertir els sectors, i sobretot incentius per l’especialització, I+D i sobretot invertir en el capital humà de les nostres comarques amb formació contínua, de manera urgent.
Aquesta setmana es destruiran molts llocs de treball i això sí que és molt preocupant!

3 comentaris:

Estela ha dit...

és cert Dolors, no paro de sentir gent aquí a Torroella mateix que s´està quedant sense feina.és realment preocupant i s´ha de fer alguna cosa JA!!PETONETS I BONA NIT.

Anònim ha dit...

Dolors, amb la malaida crisi les grans empresas ja trobarán la sortida i podran fer obra pública, per-ho las empresas familiars o de 5-10 traballadors no podran aguantar gaire temps, aquest es el sistema que de bastant temps se va implantant, beneit per els sindicats, cambres de comerç i govern.
Tot el jovent aspira a ser funcionari, la feina productiva que es la crea riquesa se está morint.

Anònim ha dit...

I PEL TEMA DE TORROELLA I EL PRESIDENT NO ESTÀS PREOCUPADA?
.DE TOTA MANERA TENS MÉS SENY QUE ELS DE CIU QUE HO PUBLIQUEN AL SEU BLOG INTENTANT INCITAR MÉS ,PERÒ EL QUE RESULTA ÉS QUE ES VEU CLARAMENT LA MALA EDUCACIÓ DE LA SEVA GENT I QUI SÓN ELS QUE INICIEN EL XOU.QUINA VERGONYA!
AVUI A LES NOTÍCIES DE TV CANAL NORD, EL MATEIX PERIODISTA HO HA DIT QUE QUI INCITAVA VA SER LA MALA EDUCACIÓ I LA PROVOCACIÓ D'UNS QUANTS QUE EREN AL DAVANT.LLÀSTIMA QUE NO S'HA POGUT TELEFONAR PERQUÈ LI HAURÍEM DIT QUE QUINA CASUALITAT TOTS ELS QUE CRIDEN SÓN DE CiU.MIRA'T EL YOUTUBE DEL TEU EX-ALCALDE