L’altre dia vam denunciar que la situació de crisi actual està provocant que moltes més persones sol·licitin els serveis que el SOC ofereix i en conseqüència està provocant que les oficines de treball del SOC es vegin col·lapsades i en especial l’oficina de treball de Girona .
Que des d’ UGT defensem un servei d’ ocupació públic, gratuït i universal on la intermediació laboral ha d’assumir la importància que realment té i que les oficines han d’adoptar un paper més actiu,convertint-se en el principal interlocutor amb el teixit empresarial , gestionant ofertes de treball amb els principis de qualitat, eficàcia, i quantitat.
Podria semblar quelcom fortuït o declaracions fetes sense coneixement de causa , però cal dir que cada una d’elles,que cada exemple que vam comentar, havia sigut comprovada física i matemàticament. És a dir si parlàvem del famós telèfon havíem fet 100 trucades per conèixer bé si es contestava o no, havíem anat diversos matins a l’oficina i havíem comptat i obsevat com es gestionava la gent de la cua per explicar que calien canvis de manera més àgil al SOC i alguns d’ells són: més personal-reforçar la plantilla d'orientadors/es, més recursos, modernització del sistema d'informació , facilitar més l'accessibilitat als agents implicats, i intensificar la mediació pública en quantitat i qualitat al mercat de treball.
Des d’aquell dia he rebut moltes trucades i visites, des de personal de la mateixa oficina donant-nos les gràcies per dir allò que sovint ells han intentat dir, a usuaris, que s’han trobat a la cua o que han hagut de demanar ajuda per connectar a través d’internet per que sols no ho podien resoldre.
Però, de totes ,cal dir que la millor va ser l’endemà al matí la trucada de la consellera Mar Serna. Sempre he dit que per mi era una consellera fantàstica que parlava amb propietat i que res li feia por. Doncs una vegada més ho ha demostrat , en lloc d’amagar l’ala com fan alguns polítics /ques quan reben crítiques o de dir que no és veritat ,o que és exagerat,o que la culpa és dels altres, ella afronta els problemes i les dificultats donant la cara . Em va telefonar personalment per dir-me que tenia raó, que en aquesta oficina ja temps enrera,quan ella l’havia visitat, ja hi havia dificultats que per tant, amb l’augment de la taxa d’atur a les nostres comarques era fàcil que haguessin quedat col·lapsats, però que hi estaven treballant , que en 4 o 5 setmanes intentarien arreglar el tema, que posarien persones informadores a l’entrada i així no haver-ho de fer la directora de l’oficina de treball, i que hi hauria un reforç de personal obrint una nova oficina a Salt. I finalment,que per qualsevol cosa podia comptar amb ella per aconseguir millorar el servei i que em mantindria informada dels canvis per entre tots millorar el servei del SOC a comarques gironines.
Una lliçó per a moltes persones responsables, de qui s’hauria d’aprendre moltíssim. Consellera ,gràcies per ser capaç de convertir les dificultats en oportunitats, una vegada més!.
Podria semblar quelcom fortuït o declaracions fetes sense coneixement de causa , però cal dir que cada una d’elles,que cada exemple que vam comentar, havia sigut comprovada física i matemàticament. És a dir si parlàvem del famós telèfon havíem fet 100 trucades per conèixer bé si es contestava o no, havíem anat diversos matins a l’oficina i havíem comptat i obsevat com es gestionava la gent de la cua per explicar que calien canvis de manera més àgil al SOC i alguns d’ells són: més personal-reforçar la plantilla d'orientadors/es, més recursos, modernització del sistema d'informació , facilitar més l'accessibilitat als agents implicats, i intensificar la mediació pública en quantitat i qualitat al mercat de treball.
Des d’aquell dia he rebut moltes trucades i visites, des de personal de la mateixa oficina donant-nos les gràcies per dir allò que sovint ells han intentat dir, a usuaris, que s’han trobat a la cua o que han hagut de demanar ajuda per connectar a través d’internet per que sols no ho podien resoldre.
Però, de totes ,cal dir que la millor va ser l’endemà al matí la trucada de la consellera Mar Serna. Sempre he dit que per mi era una consellera fantàstica que parlava amb propietat i que res li feia por. Doncs una vegada més ho ha demostrat , en lloc d’amagar l’ala com fan alguns polítics /ques quan reben crítiques o de dir que no és veritat ,o que és exagerat,o que la culpa és dels altres, ella afronta els problemes i les dificultats donant la cara . Em va telefonar personalment per dir-me que tenia raó, que en aquesta oficina ja temps enrera,quan ella l’havia visitat, ja hi havia dificultats que per tant, amb l’augment de la taxa d’atur a les nostres comarques era fàcil que haguessin quedat col·lapsats, però que hi estaven treballant , que en 4 o 5 setmanes intentarien arreglar el tema, que posarien persones informadores a l’entrada i així no haver-ho de fer la directora de l’oficina de treball, i que hi hauria un reforç de personal obrint una nova oficina a Salt. I finalment,que per qualsevol cosa podia comptar amb ella per aconseguir millorar el servei i que em mantindria informada dels canvis per entre tots millorar el servei del SOC a comarques gironines.
Una lliçó per a moltes persones responsables, de qui s’hauria d’aprendre moltíssim. Consellera ,gràcies per ser capaç de convertir les dificultats en oportunitats, una vegada més!.
3 comentaris:
Gràcies a vosaltres UGT.
Mai ningú havia dit tan clar allò que és evident i ho veu qualsevol, i la directora es va atrevir a negar-ho a la ràdio.Quines penques.La consellera segons diu ho te clar i les treballadores també.
Ens sobren els motius socials, econòmics, d´expoli fiscal,de socialització de la mala gestió financera de la banca amb càrrec a pressupostos públics que paguem en un 80% els treballadors/es, de precarietat, de dèficit de serveis públics, de dèficits de transport públic i infraestructures al territori i de creixent depauperació social, de dèficit finançament i copagament de serveis públics (llei de dependència), amb més de 450.000 aturats/des a nivell de Catalunya, amb un 11% d´atur (1200 aturats diaris),a les Illes Balears és del 12,32%, al País Valencià del 14,85%, a finals del 2008, ja hi ha 853.000 aturats/des al conjunt dels Països Catalans.
Per culpa de la seva crisi financera fruit de l´avaricia especulativa i a la desregulació del capitalisme , ho paguem la majoria social,especulació immobiliària amb un 60% de la població hiipotecada a un euribor que regula un òrgan no democràtic com el BCE, expedients de regulació d´empreses grans i petites, augments de preus de serveis públics per sobre IPC real,salaris i pensions que no reconeixen augment IPC nacional i genera pèrdua poder adquisitiu,invasió competencial i propera retallada estatutària que ens nega la legitimitat com a poble i la negativa legal al lliure exercici al dret de decidir.
ENS SOBREN ELS MOTIUS, PER UNA VAGA GENERAL..
Uix, a veure si fem possible una altra manera de fer política, país, ens hem de moure des de la realitat i amb constructivisme...jejeje
Publica un comentari a l'entrada