8/12/10

AQÜEDUCTE DEL MES DE DESEMBRE

L’AQÜEDUCTE DEL DESEMBRE.-
Enmig d’una crisi galopant,en que moltes de les persones de les nostres comarques estem perjudicades,l’aqüeducte del mes de desembre ens ha portat a debatre sobre un col.lectiu específic :els controladors aeris.
L’augment de l’atur, tornant a passar l’escandalós nombre de 55000 persones, que en cap mes de l’any passat hi havíem arribat , malgrat la contratació per part de l’administració local dels plans d’ocupació d’aquest setembre; quan s’han perdut 617 empreses , només en el que va d’any: on hi ha una marcada reducció del nombre d’autònoms – menys 8000 -,continuen els expedients de regulació, el fons de garantía salarial abona molts més diners que mai a treballadors acomiadats d’empreses insolvents i els bancs no donen crèdit ni finançament ni a les persones , ni a les famílies ni a les empreses, el tema central ha estat els controladors aeris.
En les tertúlies de café , en les familiars, en les reunions d’amics,i fins i tot en els mitjans de comunicació tothom comentava el tema del sou dels controladors, de la gent que després de comprar un bitllet d’avió amb els seus estalvis s’ha hagut de quedar a casa, o canviar la data del viatge o de les vacances, però pocs han comentat “la mostra d’autoritat” del govern de l’ Estat .
No vull entrar en valoracions del que feia un any que passava, de si la negociació col.lectiva es portava bé o no, de si cal retallar salaris a “col.lectius priviligiats” , de si la formació s’ha de fer bé o amb poc temps en tenen prou , de si les competències han de ser del govern o d’empreses privades …. el que sí vull ressaltar és que els mercats internacionals han felicitat al govern per les mesures preses, que s’han posat civils sota jurisdicció militar en una anomenada democracia, que s’ha manipulat l’opinió pública i la militarització ha servit per posar llei i ordre per part d’un govern espiat pel FMI i el Banc Mundial , que només ells en surten enfortit de cares a Europa … però en definitiva el que han fet és un ajust més, económic, posant ordre a per tot, donant una lliçó a tothom per la mira dels mercats financers europeus.
.Què passarà amb la privatització d’ AENA, ja anunciada, ara? Qui gosarà protestar? Vindran els militars si demanem el concert econòmic?.Què passaria si els mestres o els metges en massa decidicin fer vaga? Si ens manifestem en contra del govern? Si…
Si , ara no ens queixem, si això ho trobem normal, si deixem que els militars a cop de xiulet dominin la vida d’uns civils , sigui per la causa que sigui, només em vé al cap aquell poema atribuït a Bertolh Brech :
“ Primer van anar contra els jueus,
però jo em vaig quedar tan tranquil perquè jo no era jueu;
després van anar contra els comunistes,
però jo em vaig quedar tan tranquil perquè jo no ho era pas;
van anar contra els intel•lectuals, i jo em vaig quedar tan tranquil perquè jo tampoc ho era;
després van anar contra els periodistes,
i jo em vaig quedar tan tranquil perquè jo tampoc ho era;
fins que un dia van anar contra mi, però llavors ja era massa tard”.
Si continuem així,vol dir que estem preparant el traspàs de la nostra economía als mercats europeus i ara vindran les pensions de tots, les retallades socials, els acomiadaments …
Irlanda tornarà a ser el model , però aquesta vegada per mostrar-nos només un avançament a ser titelles en mans dels gegants, dels mercats insaciables i dels rics .
Així , noooooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!
Així no anem bé , els treballadors i treballadores !!!!!

3 comentaris:

Xavier Diez .USTEC ha dit...

Estic d'acord amb tu !
Un bon anàlisi, amb la fredor de 3 dies passats.
El mateix poema té una versió que parla dels sindicalistes i no l'has posat.
Bon post.

Anònim ha dit...

El sistema de l' euro està caduc. Cal un nou plantejament. No necessitem bancs ni caixes ni sistema financer . Tornem a l'intercanvi dels grecs.L'unica sortida vàlida és el decreixement.
Dolors ja n'hem parlat algunes vegades.
Si tothom treballes menys hi hauria feina per a tots. Si no consumim , no necessitarem diners i si no necessitem euros enfonsem els sistemes financers mundials que ens manen. Un altre món és possible.

Carlos de Pablo Torrecilla ha dit...

Jo encara aniria una mica mes juny.

Pensava que estava boig i sol.

Estic TOTALMENT d'acord amb tu.

Carlos de Pablo.
cdepablo67@gmail.com