29/4/07

TOT ES FORJA I ES CONSERVA AMB LA CONDUCTA EXEMPLAR I EL TREBALL DE MILERS DE PERSONES QUE HAN SIGUT MIRALL PER A TOT UN POBLE.FEDERICA MONTSENY

El dia 1 de maig es commemora el Dia del Treball en honor dels màrtirs obrers d'una empresa nord-americana morts l'any 1886, per portar a terme una vaga en demanda d'una jornada laboral de vuit hores.
Cada any s’ha sortit al carrer per demanar millores en el treball i en l’ entorn laboral, per tant, millores socials.
Aquest any, 2007,la reivindicació és:PER LA IGUALTAT,OCUPACIÓ I SALARIS DIGNES.
A nivell personal em considero afortunada, com alguns dels que segurament llegireu el post, en el meu cas, considero que tinc la mateixa igualtat d’oportunitats que els meus companys/es, tinc una ocupació estable i un salari digne (entenent per salari digne més de 1000 €) però en el sindicat analitzo moltes situacions de persones que no és així:
· 105.000 persones ocupades que treballen a Girona guanyen menys de 1000 € al més.
· Continua havent-hi discriminacions, temporalitat i estacionalitat en els contractes, poca estabilitat en el treball, i sinistralitat (l’any 2006, 16 persones mortes a les nostres comarques ).

Penso que tothom hauria de sortir al carrer per a reivindicar que és vergonyós que el creixement econòmic dels últims anys no hagi anat acompanyat d’una millor qualitat en l’ocupació.

Les situacions laborals són molt canviant i si la nostra consciència social no és tant com per pensar en una justícia social per a tothom, ens cal recordar aquelles paraules atribuïdes a Bertolt Brech que diuen : “Primer van anar contra els jueus, però jo em vaig quedar tan tranquil perquè jo no era jueu; després van anar contra els comunistes, però jo em vaig quedar tan tranquil perquè jo no ho era pas; van anar contra els intel·lectuals, i jo em vaig quedar tan tranquil perquè jo tampoc ho era; després van anar contra els periodistes, i jo em vaig quedar tan tranquil perquè jo tampoc ho era; fins que un dia van anar contra mi, però llavors ja era massa tard."
En qualsevol moment pots ser tu el que tinguis l’accident laboral, el que et discriminin o perdis l’ estabilitat.
No deixem que això sigui possible, ni per a mi ,ni per a tu , ni per a ningú.
El dimarts 1 de maig a les 12h del matí manifestació a la plaça de la Independència de Girona amb els sindicats UGT i CCOO. Us hi esperem a totes i tots.